Vizsgálatot indított a versenyhivatal a Wizz Air ellen

Vizsgálatot indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy megállapítsák, a légitársaság megtévesztéssel valóban a feláras szolgáltatások felé tereli-e ügyfeleit.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásA Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Wizz Airrel szemben, a GVH ugyanis arra gyanakszik, hogy a légitársaság
az online jegyvásárlás során vélhetően megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé.
A hvg.hu cikke szerint azt gyanítják, hogy a cég elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével.
- Egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet, ez ugyanis vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz.
- Emellett az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal kapacitálhatták a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.
Külön kiemelték:
mindez még nem azt jelenti, hogy a cég tényleg elkövette ezeket a jogsértéseket, most csak az eljárás indult el, hogy tisztázzák, mi történt.
A hvg.hu cikkében arra emlékeztetett, hogy Európai Bizottság a múlt hét elején hozta nyilvánosságra az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálat eredményeit. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.
Lapunk, a frisshirek.hu tavaly augusztusban arról számolt be, hogy a Wizz Airre rászállt a fogyasztóvédelem, a légitársaság akkor azt válaszolta, mindenben segíti az eljárás sikeres lefolytatásához szükséges munkát.
Illusztrációs fotó: Pixabay