160 km/órával is röpítheti az utasokat a vonat Budapest-Hatvan között
Az elmúlt 10 évben 1500 milliárd forintot fordított a kormány a vasút fejlesztésére a járművek nélkül, a Budapest-Hatvan vonalszakasz felújítása 160 milliárd forintba került, ami az elmúlt évtized összes vasúti fejlesztési forrásának több mint 10 százaléka - emelte ki Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára Gödöllőn.
Vitézy Dávid a korszerűsített Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz átadásán arról beszélt, hogy a részben uniós, részben hazai forrásokból megvalósított fejlesztés 10 év alatt készült el. Az átadott szakasz Magyarország egyik legfontosabb és legforgalmasabb vasútvonalán van, amelyet 4,5 millió utas használ évente. A pálya 56 kilométeren újult meg, 28 kilométeren zajvédő fal is készült, növelték a sebességet, megállókat és állomásokat újítottak fel, akadálymentesítettek, vasúti átjárók és P+R parkolók épültek - összegezte a politikus.
A közlekedésért felelős államtitkár részletezte a beruházás eredményeit. A terepviszonyok miatt több helyen csak 100-120 kilométeres sebesség vált elérhetővé ugyan, vannak azonban olyan szakaszok, az Aszód és Hatvan közötti, ahol a vonat elérheti akár 160 kilométeres sebességet is. Ezek után Bagról 14 perccel, Tura felől 17, Hatvan felől 7-10 perccel lett rövidebb a menetidő Budapestre. A teljesen megújult gödöllői állomásról mindössze 26 perc alatt a Keleti pályaudvarra lehet érni.
Decembertől az emeletes motorvonatok is megjelennek majd az érintett szakaszon. Budapest-Hatvan között az infrastruktúra fejlesztésével decembertől bevezetendő menetrendi újítások annyi utast fognak hozni, hogy néhány éven belül arról kell majd beszélni, hogyan lehet még több vonatott indítani - fejtegette Vitézy Dávid, majd hozzátette, hogy az eddigi évi 4,5 milliós utasszám a becslések szerint 6 millió fölé fog a jövőben emelkedni az érintett vasútvonalon.
A kiemelt kép forrása: Vitézy Dávid Facebook-oldala